IPad istedet for PC. Bestefars påsketest dag 1.

Første påske uten PC. Går det i det hele tatt ann å klare seg uten en PC eller Mac?
1. Dagens store utfordring var å bruke nettbanken. Jeg var svært spent, forventet ikke at det skulle gå bra. men det gjorde det, Til og med på en dårlig 3G forbindelse.
2. Den andre utfordringen var å sortere det jeg har satt stjerne ved i mine RSS feed-er i løpet av dagen. iPad laster den mobile versjonen av Google reader, og den er for svak. Men jeg har prøvd og kjøpt en rekke RSS-apper. Jeg prøvde først Reeder, men den lot meg ikke lese en gruppe feeds. River of News derimot funket. Så nyhetene ble sortert.
3. Tredje utfordring er selve skrivingen. Klarer jeg å skrive bloggposter uteb et skikkelig tastatur? På flyet til Tromsø prøvde jeg ur iA Writer, og den gjorde susen. En ekstra knapperad på tastaturet gjør meg mye mer produktiv enn i mail eller Pages.
Så på selve reisedagen klarte iPad testen som erstatter for PC. Og den gjorde det med glans, for trillebaggen min var flere kilo lettere uten Macbook og lader. Det monner når en skal lempe baggen opp på hattehylla...

Populære innlegg fra denne bloggen

InvestorForum by VentureLab in Oslo a success story #startups

10 argumenter mot EUs datalagringsdirektiv

Statsbudsjettet 2010 og steinerskolene