Å glemme mobilen er fali' - eller er det egentlig det?

I dag skulle jeg til Stange og glemte å ta med meg mobilen. Jeg oppdaget det først da jeg kom til jernbanestasjonen, og da var det for sent. Jeg kjente med en gang at det ble vondt å puste og at skuldrene gikk opp: ikke telefon, mail, SMS, foto, musikk, tekstbehandling, video i fire timer!

Men, når alt kommer til alt går vel ikke under (hvertfall ser ikke jeg det på mobilen ;-) Faktisk er det ganske bra å bare kunne se på et rosa kirsebærtre uten å måtte ta bilde av det.


Spanske kirsebærblomster - i mangel
av mobil ;)


Men det er stressende. Jeg skal hentes på biblioteket, og vet ikke en gang om det er åpent. Og noe beskjed får jeg jo ikke…

Det er rart at for 30 år siden hadde vi det slikt alltid. Men da fantes det telefonkiosker vi kunne gå å ringe i. Husker du de? Her er en som jeg så på Telenors hovedkontor ifjor, sammen med en tidliger kollega, Tor Olav Steine.



Populære innlegg fra denne bloggen

InvestorForum by VentureLab in Oslo a success story #startups

10 argumenter mot EUs datalagringsdirektiv

Statsbudsjettet 2010 og steinerskolene